Friday, March 6, 2009

faces of my niece & nephews

Inilah anak-anak kesayangan MakLong. Budak-budak busyuk & naughty sangat. Yang buat MakLong geram, penat bercakap, penat kejar - penat 'poket' sudah semesti nyer!!

Nama saya Muhammad Afif Wildan. Umur saya tahun nih masuk 3 tahun daaa... Saya budak yang paling banyak cakap...pot-pet, pot-pet 24/7. Saya suka nyanyi nursery rhymes, mengaji Alif Baa Taa, ketuk periuk belanga Tok sampai kemek buat 'tong-tong ceng!', suka main air & mandi lama2, suka ada kawan2-tak semesti nyer sebaya sebab saya dok sorang je kat umah dgn Tok, Wan & Nenek, suka baling-baling benda sampai bincut kepala Wan, suka terjun jadi stuntman atas body Tok yang empuk tuh, suka pi shopping sebab ada banyak space untuk saya lari sepuas hati-bagi Wan pun boleh exercise sampai semput kejar Wildan, suka ber'angan' pi sekolah ada ramai kawan & ada cikgu pompuan "apa nama tak tau" ... Saya nak jadi Ultraman! Lawan pedang ngan Wan. Gusti ngan Wan & Diddy-depa jadi raksaksa. Saya suka naik motor ngan Wan pi kedai Ah Kim beli aiskrim & kopok (keropok).
Hai! Nama saya Nurin Jazlina. Umur saya 9 tahun. Saya bersekolah Tahun 2. Saya dok (tinggal) ngan Mama & Abah kat Penang. Kat sekolah saya belajar Mandarin jugak tau! Saya selalu kena buli ngan abang saya. Pastu saya selalu nangis & ngadu kat mama & abah. Saya pakai spek bila pegi sekolah, tapi bila kat umah, saya tak minat... Saya suka ikut MakLong pi KL umah MakLong. Saya suka sakat Wildan.

Helo, helo, helo! I'm the oldest of them all. Nama saya Muhammad Ammar. Selalu orang panggil saya Ammar @ Mamat je. Abah saya panggil saya Adam. Saya sangat nakal & tak dengar cakap orang, except my abah sebab saya sangat takut dgn abah saya. Tahun ni umur saya 11 tahun. Saya bersekolah di Penang. Saya 2 beradik aje. Adik saya nama Nurin. Saya suka usik adik saya. Walaupun saya sangat nakal, tapi saya budak pandai dalam kelas.
*The greatest teacher is not the one who talks all the time, but the one who listens.

*The class in school I hate the most is the one I learn the most from.

*When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

*I am bigger than anything that can happen to me. All these things, sorrow, misfortune, and suffering, are outside my door. I am in the house and I have the key.- Charles Fletcher Lummis

*Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.

3 comments:

  1. Assalamualaikum, wah wah, comelnya kanak-kanak riang ni. Harap-harap mereka bahagia selama-lamanya. Izinkan saya untuk bertanya, adik Nurin Jazlina tu nama betul atau nama samaran?
    Kebetulan pula. Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Sesungguh nyer nama Nurin Jazlina. Memang kebetulan. Itulah, masa orang tengah dok cari Nurin Jazlin ari tu, risau pulak orang pi serbu ambik nak sedara saya yang sorang tuh. Cian dia!

    ReplyDelete
  3. Apa2 pung... dari dulu i tetap admire bulu mata si Nuyin dgn Ammar nuh... hehheh...

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin