Wednesday, April 27, 2011

Salad Suun

Setelah sekian lama...tetiba je ari ni nak n3... mungkin gara2 tgh ting-tong nak exam lusa... baeekk pnya dok study..perut plak nyanyi lagu si-Bird Tongchai..."sebbai..sebbaii.."...

Takde lain yg terlintas...NASI aje, supaya...lama kenyang! Lauk nya??... selongkar fridge, nmpk la bermcm jenis salad-salad yg chek Alang bawak balik dr Cameron Highland recently... teringat plak salad suun yg baru je aku pegi makan kt Rest. Black Canyon dgn Mimie & Kak Nik... so, selongkar plak cari suun (suhun @glass noodles)... Apa lagi, project mencipta pun bermula...

Tadaaaa.... ini lah hasil nya...wlp lgsg x sama dgn kedai siam tu...tp, boleh la utk tekak aku ni...sedap wooo!! So simple... basuh & rebus suun kasi lembut...basuh salad2 tu...potong2 sket... hiris tomato, hiris 3 biji cili api utk impak yg 'nyaring' sikit, perah sebiji limau kasturi, percik2kn squid sauce...then, gaulkn kesemua nya... Urmm! Ready to ramble!!
Aiyoyooo...kena plak dgn homemade Pekasam Chek Tom...fuhh!! terangkat!! Mak buat sendiri pekasam ni dgn ikan puyu...beras goreng tu plak garing...krup-krap2 dlm mulut... utk perasa lemak merdu...tabur kicap skit... hampir bertambah se-pinggan lagi ni chek niza ooiii! nnt merajuk lagi timbang tuu...adus!

1 comment:

  1. The number of sections in addition to comprehensive sleeved clothes had been shunned Wifi Hack for much more useful

    article of clothing.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin